DSB MY 1126
MY 1126 er et dieselelektrisk strækningslokomotiv.
Interiør
Plantegning over lokomotivet
Tekniske data
Leverandør | Nohab og Frichs |
---|---|
Levering | 31. august 1957 |
Tjeneste vægt | 101,6 t |
Længde over puffere | 18,9 m |
Bredde | 2,92 m |
Højde | 4,295 m |
Maksimal effekt, traktion | 1950 HK |
Maksimal hastighed | 133 km/h |
Antal drivende aksler | 4 |
Traktionssystem | Dieselelektrisk DC (jævnstrøm) |
Akselrækkefølge | A1A'A1A' |
Aksel afstand | 10,30 + 2,00 + 2,00 m |
Starttrækkraft | 18 t |
Hjuldiameter | 1015 mm |
Dieselmotor | GM 16-567C. Udstyret med 645 foringer |
Varmesystem | Ingen. Den tidligere varmekedel er fjernet. |
Strækningsradio | Storno MSR 1 |
Sikkerhedssystem | Siemens ATC |